Berita Terkini

Sila vote untuk kepentingan bersama!Hee.Ok,selamat membuat pilihan!Undi adalah rahsia.Tunaikan tanggungjawab anda sebagai warga Batch 44.

Monday, June 22, 2009

Down Memory Lane : Khemah Hari Sukan

Hihi...smalam browse thru pictures when i was in STAR and found the pictures of khemah hari sukan nyer decoration...gamba house tuh ler gamba yg paling membanggakan sekali buatku sebagai seorang ahli rumah biru...aku bangga gila cos aku rasa that was my only contribution to the house...dr junior sampai senior aku x penah masuk kawat house hari sukan sbb aku kawat utk band..of kos laa aku xwakil rumah utk sebarang event hari sukan because olahraga bukanlah bidangku..wahah..and kalo sukantara tuh baper point jer aku collect utk umah..lontar peluru aku xlepas sbb aku nih of koss kurus keding and lembik kan..wahaha..100m xlepas sbb pancet..400m aku lepass hihihi..lompat jauh sekali dua jer lepas..so x banyak la contribution aku utk house..dan aku juga jenis rebbelious yg mmg kalo kener cuci baju n dorm form 5 tuh aku wat bodo jer sampai kener buang house ngan stone tyme f2 ker f3 camtuh..tp aku kesah apa kan..wahaha...tp tyme F5 tuh sbbkan mungkin aku yg paling creative diantara makhluk2 house blue yg lain maka aku pun diamanahkan utk incharge khemah hari sukan..aku xder la creative mana..design tuh pun bukan aku wat..

Nih laa Royal Blue Castle hasik buah tgn aku dan kawan2 house blue yg laen..cantikkan??haha

Memandangkan House Blue mmg lah stick with the theme of ROYAL BLUE so setiap tahun mmg castle jer la..so kepakaran house blue adalah castle..tetiba si KB suh aku wat castle yg macam dlm citer Lord of The Ring..castle yg putih Minas Tirith tu..aku Lord of The ring pun xpenah tgk tyme tuh nak suh aku deisgn wat pa..so aku pun menggunakan Nyamouq dr rumah merah itu utk designkan utk aku..sbb KB nak wat 3D so aku suh nyamouq design 3D..KB cam xsuka sgt nyamouq design sbb dia dr umah len tp aku ckp aku mmg xreti design..nk suh budak blue laen saper yg reti??nan ado..so sumer redha jer laa..haha..sebenarnyer i wasn't the architect of the design but rather the engineer or the contractor and interior designer laa..aku scale kan design tuh atas kertas graph n make measurement base on that..pastuh dah siap pg beli brg ngan Ustaz Mokhtar sbb dier cikgu umah tyme tuh...

House Red yg Cun Melecun

Lepas tuh pulun laa wat khemah tuh..sebenarnye design dia simple sgt cuma yg gempknyer dier 3D..mmg mencabar la utk stabilkan dia..nak wat lengkungan utk tower2 tuh sumer payah weyhss..haha..in term of kepayahan mmg payah aa..interm of artistic value kureng sket dr house red yg cun melecun tuh..haha...pastuh kitaorg pun pulun la wat lepas prep kt blok f5 umah blue tuh..buat punya buat at 1 point tuh aku seteresss..sbb budak2 nih suh wat nih suh wat nu..mcm2 yg derang x suker n nak suh wat ikut depa..sah2 la aku emo kan...aku wat merajuk sepam n balek tido n 2 hari aku wat bodo jerrr n then xder org nak incharge wat bender tuh sbb sumer org tatau nak wat pa..wahahah...padan muka...wahaha..pastuh dtg laa makhluk2 mana ntah pujuk2..tp aku bg syarat kalo nak suh aku wat, aku wat ikut kepala otak aku..jgn sapa2 nak suh wat mcm2..derang pun setuju...so aku meneruskan kerja2 membuat khemah..wahaha..


House yellow yg sempoi jer tp dpt 3rd jugak

and then insiden yg beshnyer the night nak pasang bender tuh kt khemah..mmg klaka giler kot mlm tuh...sbb kan banyak lg yg x siap so aku dok kalut siapkan bender tuh kt dorm laa..n bebudak yg len nih eager nak pasang kt khemah sbb dah lmbat..tp x siap lg nak pasnag camner kan..so tetiba wujudlah dispute antara org kt dorm ngan org kt padang..aku wat bodo jer..mampuss laa korang..wahaha..pastuh bila dah siap aku nak gi pasang aku hot giler ..org2 yg dok marah nih patutnyer derang dirikan rangka2 besi n buluh sumer kt khemah tuh supaya kitaorg datg just stickkan all the polysterine design kt situ..tp derang x pasang pun weyhh kerangka khemah tuh...tyme tuh dh pkul 4 lebeyh nak pkul 5 pg dah tp x pasang apa lg pun.....so kener tunggu tuh plak..aku mcm haaa tuh laa td dok marah org x siap derang nyer keje haram x wat..wahaha...
House Black nyer Design oleh Ze

kitaorg siap wat sungai lg depan khemah tuh..guna plastik n letak air nila sbb nak bg waner biru..tp lama2 air tuh hilang sbb plastik tuh cam bocor gak aa...so kitaorg prepare air nila satu baldi n letak tyme judge dtg jaa..pastuh siap wat bridge lg..wahaha..mmg sakan aa...wahaha...n utk pagar dier cilok idea tahun2 lepas wat pagar rantai tuh..pastuh siap letak lilin lg...mmg cun aa..pastuh aku suh budak2 nih pg amek ranting kayu pastu spray ngan cat waner silver..aku rasa membazir giler sbb outcome nyer x seperti yg aku expect..tp dah wat nak wat camner kan..haha..yg paling best about the design adalah beranda yg kt depan tuh..susah tuh nk gantung berder alah tuh..sbb takut x stabil..kalo jatuh tuh jatuh laa sumer..n utk tower tuh kitaorg kener bend kan polysterine tuh..sah2 laa takut patah..polysterine baii...maner leh lentur..tp atas ketelitian kitaorg, kitaorg berjaya melenturkannyer menjadi tower..


White House di design oleh atan..banyak sangat tone yaaa..(nada cikgu seni cina jepun tuh..nama aper ntah lupa)..*mesti ada tone yaaa*..wahaha..

setelah berhempass pulass akhirnya siaplah khemah house blue nih..lepas tuh tyme umum sapa menang tuh dgn terkezutnyer House Blue nyer khemah menang first weyhh..wahaha...walopun ada rumours2 yg kurang enak sbb judge tuh adalah cikgu harmain yg juga guru rumah sukan rumah Biru..so depa kata kitaorg menang sbb dier laa...tp apa aku kesahh..janji aku menang...tp yg aku paling hot gilerr kan..lepas dah abiss event tuh junior F1 & F2 lari2 pegi terajang khemah tuh dengan suka rianyer..aku mmg panas gaban aaa..aku bersusah payah buat derang selamba kodok hancurkan tanpa belass kasehan..aku nak amek huruf 'R' yg kt ROYAL BLUE tuh pun dah patah..aku mmg hot laa tuh..xguna nyer junior.wahaha...rasa nak penyepak jer sekor2.



House Green yg 'cantik' juger..haha..cumer nyer pemilihan warne dier yg x berapa best..hijau dia x cantik..haha

Honestly aku rasa mmg House red nyer khemah paling cantik aa..tp dah rezeki house blue nk wat camna kan..house red nyer mmg khemas, banyak ukiran siap ada ukiran yg kt cincin lord of the ring lg kt pintu gerbang dia,,mmg cun aa..tp bukan rejeki korang aa..sorry yer..tp yg paling huduh yg green punyer nih aa..wahaha..jahat siot aku..dah laa x stabil asyik jatuh jer..haha..yg black punyer pun cantik tp banyak sgt bender2 dr rumah seperti pasu, pntu gerbang dan sebagainyer sbb Ireen sponsor most of it kan..haha..tetapi apa2 pun khemah hari sukan adalah paling best dan dinantikan setiap tahun...hihi..

9 comments:

Anonymous said...

terbaikla sheedot..
mmgla house blue menang sbb mr harmain..hihi..green pyn mmgla..out of colour!kehkhe..

gandee said...

tp white nyer plg kukuh..
ad kandos jd architect..
siap angkut buluh kt umah pengakap lg..
hahaha...

redhuans said...

Guru : hahaha..itu gossip2 liar semata2..yg betulnyer cokgu harmain mmg jujur..wahaha..kener blanja cikgu harmain nih sbb bg menang..wakaka..

Gandee : yer laa white punyer kukuh sebab dah selapiss jer..pastuh lekat kt buluh..mmg laa kukuh wei..cuba wat canggih2 sket..mano ado nak kukuh..tgk green nyer tuh..sampai kener tahan ngan buluh lg..wahaha...

incik neng said...

naiss la shedott
aku bagik terbaik untuk entry ini



"terbaik "

Anonymous said...

hahah..kutuk kemah ko tu neng bole bg terbaik lagi...tp nais la shedot..
entry ni hebat.

pada hari sukan tersebut aku ingt black dpt placing 1,2,3 ke sbb nais dah design..dah mcm chalet resort mn dah aku tgk *fewitt.. tp kntoi byk `supporters` dr luar..hoho

Anonymous said...

biasela budak black..
ramai sgt nak sponser.plk tue ada nak cikgu lg.aku mmg panasla dgn ze nie psl diela anak cikgu tue.mlm2 siap bawak ns goreng lg.dahla sdpt gle!bkn tue saje,bwk ns berlauk.hr tue sbb xcukup pyn psl siap nak tambah lg nasi tue.tak blhla btul budak black.bengang aku!
(mcmla aku bkn bdk black..kehkeh)

Zikri A Zainudin said...

khemah green tu luar je nampak cam setinggan..dalam cam kondo tuh..kehkehkeh

safwanfikri said...

aku ingat lagi waktu sports day tu aku ade kriket.balik2 dari padang ipoh tgok khemah dah hancur kene terajang dengan junior. demmit punya junior x smpat aku tgok khemah blue yg tercinta tu cess cesss..

Kenangan Lalu said...

PAling suka hari sukan buat khemah sebab time ni tak mengira jantina (paham2 la, aku pon golongan tu jugak dulu, haha)

Kerja sampai malam, berhempas-pulas nak wat yang terbaik. Then bosan2 gie jengok umah member2, orang ni buat lawa ke, tak lawa ke, haha!

Time ni gak la nak tengok gelagat macam-macam. Ingat lagi tapak kaki junior tercucuk kayu pencungkil gigi dekat-dekat 2cm, tapi biler tarik keluar tak berdarah pon sebab tebal lemak, haha!

Visitor Counter